Hoe word je daarin gestuurd? Wat kun je er zelf aan doen?
2014, Kosmos Uitgevers, paperback en e-book

Verkrijgbaar bij: bol.com, iBookstore en andere (web)winkels.

Recensies
"Dit boek is briljant, modern en didactisch geniaal."
Erik Gruys, hoogleraar veterinaire pathologie
"Wat heb ik genoten van dit boek! Een heel humoristische en duidelijke samenvatting van bijna alle theorieën en therapieën die ik heb doorgewerkt om mijn studies als communicatietrainer en therapeut te kunnen volbrengen. Als ik dit jaren terug had kunnen lezen, had me dat veel geworstel bespaard! Ik ben onder de indruk van de compactheid, de eenvoud en de humor waarmee de schrijver de zaken op een rijtje zet! Het zou mooi zijn als héél, héél véél mensen dit boek gingen lezen en dan ook graag één en ander integreren alsjeblieft. De wereld zou dan misschien eindelijk een beetje ten goede kunnen veranderen."
***** Vijfsterren-review op bol.com
"Het boek beschrijft precies de chemie tussen mensen. Het bevat korte hoofdstukken waardoor het makkelijk wegleest. Ook de manier van schrijven spreekt mij erg aan en de nodige humor is erin verwerkt. Na elk hoofdstuk kan je de verdieping vinden mocht je dat willen d.m.v. een QR code. Kortom een aanrader!"
***** Vijfsterren-review op bol.com
"Een bijzonder origineel en leerzaam boek. De heldere en humoristische uitleg over wat chemische stoffen allemaal met je doen bij interactie met andere mensen is voor mij een eye-opener. Het boek is innovatief door de integratie van multimedia en laat goed zien wat tegenwoordig op dit terrein mogelijk is."
***** Vijfsterren-review op bol.com
"Dit boek brengt op een zeer verrassende en heldere wijze de 'chemie' die er werkelijk bestaat in en op het vlak van relaties tussen de mensen. Schokkend en soms confronterend, maar wel duidend en duidelijk."
***** Vijfsterren-review op bruna.nl
"Dit boek is een eye-opener! Wat chemische stoffen als hormonen en neurotransmitters allemaal met je doen, wat je zelf kunt doen om je communicatie te verbeteren, het wordt allemaal helder, bondig en vooral geestig uitgelegd. Nieuw voor mij zijn de uitstapjes naar het internet, naar verrassende filmpjes van stukjes muziek en cabaret, en de vele links naar websites voor inhoudelijke verdieping. Wat zeker handig is bij dit boek, dat je er ook zappend doorheen kunt gaan en het als naslagwerkje kunt gebruiken."
***** Vijfsterren-review op iBookstore (Apple iTunes)
"Ik was blij verrast toen ik het manuscript van 'Klikt ’t of klikt ’t niet?' las. Dit was nog eens origineel! Zo’n boek was er nog niet, en zo’n boek wilde ik in mijn fonds. In korte stukjes legt de schrijver uit waarom een moeder zich aan haar baby hecht, hoe lichaamstaal functioneert en hoe je uit een conflictsituatie komt als het eens wat minder klikt met iemand. Het is een fijn zappboek geworden dat de lezer veel duidelijk maakt over relaties en dat je helpt om beter te communiceren, en je te blijven verbinden met anderen".
Martine Koelemeijer, uitgever (Kosmos Uitgevers)
"Wat bij blijft bij het lezen van dit ogenschijnlijk dunne boekje is de enorme verborgen hoeveelheid aan informatie die achter de verschillende links schuil gaat. De veelheid aan onderwerpen maakt nieuwsgierig om door te gaan en als lezer word je gemakkelijk meegenomen in de boeiende inhoud. Ook het feit dat de hoofdstukjes kort en krachtig zijn, maken het doorlezen en uitlezen van dit boek aantrekkelijk. De QR-codes geven na activering de juiste Youtube filmpjes en veel goede aanvullende informatie. De uiteindelijke inhoud gaat wellicht een encyclopedie te boven. Het is een aanrader voor iemand die snel iets wil opzoeken. Wat geschreven staat klopt in korte krachtige taal en nieuwsgierige mensen komen aan hun trekken door de praktische toepasbaarheid van de QR-codes."
Erica Gasseling, coach en HRM-adviseur
"Een uitstekend voorbeeld hoe je serieuze stof niet zwaarwichtig, maar speels en met een kwinkslag kunt presenteren. Volgens mij een boek dat als leerboek nieuwe stijl aan de schooljeugd aangeboden mag worden."
Boudewijn Engel, arts, communicatietrainer
"Interessant voor hen die snel inzicht willen krijgen in de vele aspecten van communicatie tussen mensen."
Jessie van der Meer, journalist